SEO (Search Engine Optimization) oraz SEM (Search Engine Marketing) to dwie strony marketingu internetowego opartego o działania w obrębie wyszukiwarek, najczęściej - Google.
Często sądzi się, że oba działania nie mogą być prowadzone równolegle, bo będą nawzajem pogarszać swoje wyniki - prawda jest jednak zupełnie inna. Największy potencjał sprzedażowy i pełnię potencjału marketingu w wyszukiwarkach można osiągnąć właśnie dzięki połączeniu działań SEO i SEM. Specjaliści z agencji Delante podpowiedzą Ci, jak to zrobić, i wytłumaczą, dlaczego właściwie tak się dzieje.
Działania SEO i SEM nie kanibalizują się wzajemnie, wręcz przeciwnie - mogą doskonale i bezproblemowo się wspierać. Choć specyfika obu typów działań jest zgoła odmienna, to umiejętne ich połączenie wydaje się być kluczem do najlepszych efektów. Zarządzaj reklamami płatnymi w wyszukiwarkach i zwiększaj ruch organiczny, korzystając z tego, jak oba rozwiązania mogą pomóc sobie nawzajem.
Warto zaznaczyć, że choć dobrze prowadzona optymalizacja SEO to niezwykle skuteczne i długofalowo bardzo opłacalne działania, to na pierwsze widoczne i trwałe efekty trzeba nieco poczekać - najczęściej co najmniej kilka miesięcy. Tutaj z pomocą przychodzą kampanie płatne, takie jak te, które można prowadzić za pomocą Google Ads - pozwalają one przy stosunkowo niewielkim budżecie w krótkim czasie znacząco zwiększyć ruch lub wypromować konkretne produkty, podczas gdy działania SEO prowadzone niezmiennie w tle powoli pracują na siebie.
Warto odpowiednio rozdzielić budżet na oba typy działań - jedną z praktyk, czy też strategii, które można tu zastosować, jest ustalenie stałego budżetu na działania SEO i elastyczne dysponowanie finansami na kampanie płatne w zależności od zapotrzebowania. Takie połączenie zapewni ciągły wzrost ruchu organicznego, w razie potrzeby podkręcony w odpowiednim czasie za pomocą płatnych kampanii reklamowych dających szybkie efekty.
Rozpoczynając działania SEO musisz stworzyć bazę odpowiednio dobranych fraz kluczowych, dzięki którym będziesz wiedział, do kogo i w jaki sposób chcesz dotrzeć w wynikach wyszukiwania. Mając jednak solidne fundamenty z tego rodzaju analizy, często nie musisz powtarzać tej pracy dobierając frazy do kampanii płatnych, lub przynajmniej masz podstawę, na której możesz pracować.
Dla skutecznej synergii SEO i SEM istotna jest współpraca pomiędzy nimi, a co za tym idzie - wymiana informacji, danych analitycznych, wniosków i doświadczeń związanych z prowadzonymi działaniami. W ten sposób można analizować skuteczność kampanii reklamowych i procesów SEO, a w razie potrzeby - odpowiednio je optymalizować. Podwójna porcja danych będzie skarbem dla każdego specjalisty, który potrafi zrobić z niej użytek.
Jeśli strona, na którą kierujesz reklamę, będzie odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO (mowa tu m.in. o frazach, nagłówkach, tekstach alternatywnych czy SEO title), Google może poprawić wynik jakości w Google Ads, uznając, że strona pokrywa się z intencjami użytkownika. To przekłada się z kolei na obniżenie kosztów kampanii.
Strategie SEO i SEM świetnie się uzupełniają. Wiedza uzyskana podczas prowadzenia i analizowania kampanii w Google Ads pomoże odpowiednio dostosować frazy kluczowe i content na stronie, a same kampanie płatne - wzmocnić ruch w okresie, w którym działania SEO jeszcze nie przynoszą efektów. Połącz SEO i SEM dla najlepszych wyników - idealnie będzie, jeśli oba działy znajdą się w rękach specjalistów z jednej agencji, co umożliwia swobodny przepływ informacji i ścisłą współpracę, niezwykle ważną w tym wypadku. Taką firmą jest między innymi Delante - krakowska agencja SEO/SEM.
Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
44546Można wnioskować o 45 tys. zł na wymianę pieca. Kolejki nie ma
42058Policja i niebieski parawan przy Gliwickiej. Doszło do tragedii
40875Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
38071Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
29494Zmarł dr Eryk Kwapuliński – najstarszy praktykujący lekarz w Rybniku
+321 / -19Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+187 / -2Rak wątroby u 12-latka. Filip z Jejkowic potrzebuje pomocy
+154 / -4Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
+142 / -10Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
+145 / -20Komisarz wyborczy: T. Pruszczyński zrzekł się mandatu radnego Rybnika. „Decyzję podejmę po II turze”
37Historyczna chwila. Sejm za śląskim jako językiem regionalnym
32Szczepan Twardoch kontra Maciej Kopiec. Poszło o Łukasza Kohuta. Pisarz doczekał się odpowiedzi europosła
26Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
25"Nie jestem przeciwnikiem walki o czyste powietrze". A. Sączek twierdzi, że jego piec spełnia normy ustawy
24Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert