Ta inwestycja ma przyśpieszyć czas przejazdu na linii kolejowej Pszczyna-Żory. Czas przejazdu ma się skrócić o 10 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wykonane prac, które podniosą standard podróży pociągiem między Pszczyną a Żorami i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami.
Jak zapowiada Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK, pomiędzy Pszczyną a Żorami będą wygodniejsze podróże ze stacji Suszec oraz przystanków Suszec Rudziczka, Suszec Kopalnia, Radostowice, Pszczyna Czarków. Perony zostaną podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą wiaty, ławki i nowe oświetlenie. Orientację w podróży ułatwi nowe nagłośnienie, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Stacja i przystanki będą dostosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Wymiana ok. 25 km torów i sieci trakcyjnej zapewni szybsze przejazdy pociągów. Prędkość, z obecnych dzisiaj 50-60 km/h zostanie podniesiona do 120 km/h dla składów pasażerskich i do 100 km/h dla towarowych. Przebudowane będą 54 obiekty inżynieryjne (mosty i przepusty) oraz 16 przejazdów kolejowo-drogowych – wylicza Katarzyna Głowacka.
Jak dodaje, efektem zadania będzie lepszy dostęp do kolei na linii Pszczyna – Żory i dalej w stronę Rybnika i granicy z Czechami oraz w stronę Czechowic-Dziedzic, Bielska-Białej i w Beskidy.
Sprawniejsze będą podróże i przewóz towarów. Dzięki podniesieniu prędkości pociągów skróci się czas przejazdu o ok. 10 min (z 32 min. do około 22 min). Zwiększy się poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych. Realizacja projektu pozytywnie wpłynie na wybór kolei jako ekologicznego i konkurencyjnego środka transportu – wyjaśnia.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na projekt i budowę zadania „Prace na linii kolejowej nr 148 na odc. Pszczyna – Żory”. Planowana jest realizacja inwestycji w latach 2023 – 2026. Finansowanie przedsięwzięcia przewidziano ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu Rybnik.com.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
17-letni Kamil chciał zrobić dla rodziny grilla. Jest poważnie poparzony. Jego mama prosi o wsparcie
25441Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
19550Greckie truskawki zalały polski rynek. Jak jest w Rybniku i ile kosztują?
18492Zatankował 230 litrów paliwa i odjechał bez płacenia. Poznajecie go?
17171„Wywożą dziecko poza miejsce zamieszkania”. Kontroler biletów zabiera głos
16779Koleje Śląskie uruchomią codzienne połączenia Rybnik-Gliwice - od 9 czerwca!
+191 / -3Wyprowadzał psa bez smyczy. Właściciel agresywnego czworonoga chciał przechytrzyć strażników
+165 / -11Sport był jego pasją. Zmarł Ksawery Fojcik – nauczyciel i działacz sportowy
+143 / -10Wypadek w kopalni Chwałowice. Po rannego górnika przyleciał śmigłowiec LPR
+145 / -20Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
+155 / -47Znamy kandydatów do Parlamentu Europejskiego. Kto startuje z naszego okręgu?
38Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
27„Wywożą dziecko poza miejsce zamieszkania”. Kontroler biletów zabiera głos
24Kierowcy mają powody do radości. "Kierunek zmian na pylonach może cieszyć"
18Senat również za językiem śląskim. Teraz czas na decyzję prezydenta Dudy
17Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera Rybnik.com.pl i napisz nam o tym!
Wyślij alert
~pawlmesten 2023-04-12
10:22:46
Jak na razie, to w 2020 ukraińskie koleje były średnio bardziej punktualne niż polskie. Powiem szczerze mnie to nie dziwi.
~ 2023-04-12
10:46:45
Najwieksza inwestycja w Rybniku ostatnich lat .
Oczywiscie oprocz sciezek rewerowych.
~Arteks 2023-04-12
11:21:05
@pawlmesten - 88,6% pociągów w 2022 było punktualnych (dane UTK). Zdecydowana większość! W motoryzacji indywidualnej to niemożliwe aby uzyskać tak wysokie standardy punktualności. A przysłowiowy: korek, wypadek czy objazd to codzienność powodujący spóźnienia do pracy czy na spotkania. @moral - przed PiS wyremontowano linię do Katowic, z Rybnika do Chałupek, a także zaprojektowano i rozpoczęto remont linii Nędza-Rybnik-Żory-Chybie. Wybudowano też autostradę i budynek dworca Rybnik Paruszowiec. Niestety w czasach PiS inwestycje spowolniły. Ścieżki rowerowe, przepust pod Paruszowcem, Storczyków, remont Rudzkiej czy nowa obwodnica Rybnika - to zasługa Kuczery i UE, a nie PiS.
~Abisall 2023-04-12
11:58:34
A. Czyli znając dotychczasowe "osiągnięcia" w "usprawnianiu" połączeń Rybnik - Pszczyna/B-B/ Zwardoń to znikną już pewnie i te resztki możliwości na dojazd koleją w te rejony.
~Arteks 2023-04-12
12:18:26
@Abisall - za połączenia lokalne odpowiada marszałek województwa. Za połączenia dalekobieżne minister infrastruktury. Do tych dwóch można zwracać się z propozycjami i wnioskami usprawniającymi połączenia. PKP odpowiada za torowiska, stacje, bezpieczeństwo, perony, informacje rozkładowe itd.
~Ryk 2023-04-12
19:21:51
Co to znaczy skorzysta Rybnik. My mieszkańcy dzielnicy Piaski od ponad roku prosimy PKP o rozwiązanie naszego problemu. Od czasu modernizacji linii Rybni - Żory w czasie przejazdu pociągów towarowych nasze domy dosłownie drżą. Niby nas rozumią, ale nie wiedzą ,która z firm ma zły tabor bo przecież linię zmodernizowali. Jak przyjdzie do rozszczelnienia sieci gazowej i tragedia , to przypuszczam, że nikt z urzędników PKP nie będzie odpowiedzialny. Może szanowna redakcja rybnik.com.pl nam pomoże
~Arteks 2023-04-12
21:13:18
@Ryk - to raczej problem starości i słabej jakości budynków, a nie kolei.
~Franek 7 2023-04-13
06:14:34
A najważniejszej informacji- ile milionów/miliardów będzie nas kosztowało to skrócenie czasu przejazdu o 10 minut nie ma?
~Arteks 2023-04-13
09:19:55
@Franek 7 - to obowiązek państwa aby dbać o infrastrukturę transportową zamiast np. marnować środki na jakieś państwowe fundacje Czarnka, Bielana, Rydzyka i innych.
~Ryk 2023-04-13
15:07:36
Arteks, po części się z Tobą zgadzam, ale jeżeli po głośnej modernizacji torów relacji Rybnik-Żory, gdy szyny są bezstykowe zaczął się nasz problem, to coś tu się nie zgadza. Tłumaczenia PKP , że tory są ok, tylko tabor firm jest taki jaki jest do nas nie przemawia. Jedzie pociąg i nic się nie dzieje, a przy innych tragedia. Jestem za modernizacją, ale nie buduje się autostrad i nie wpuszcza się na nie furmanek, a tak jest na kolei. My mieszkańcy ponosimy koszty za firmy, które dla zysków nie inwestują w tabor.
~vipanovynf 2023-04-13
16:36:44
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.